Blogs

0 Kā pareizi vilkt auto?

Šāds jautājums radīsies nevienam vien autovadītājam brīdī, kad beigsies degviela, būs nosēdies akumulators, vai atgadijies kāds tehnisks defekts. Auto vilkšanā jāievēro vairāki svarīgi soļi. Vilkšanai tiek izmantoti divi sakabes veidi – cietā un lokanā. Visbiežāk tiek izmantota lokanā sakabe. Šajā gadījumā 4-6 metrus gara ar karodziņiem, vai spilgtas krāsas auduma strēmelēm apzīmēta virve. Savukārt velkot ar cieto sakabi, attālums starp transportlīdzekļiem nedrīkst pārsniegt trīs metrus. Velkot braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h. Jāatceras, ka pa ātrgaitas ceļiem transportļīdzekļu vilkšana ir aizliegta. Velkamajai mašīnītei jāieslēdz avārijas gaismas signalizācija. Ja tā nestrādā a/m aizmugurē jāpiestiprina avārijas zīme.

Nedrīkst aizmirst, ka transportlīdzekļus ar automātisko pārnesumu kārbu drīkst vilkt tikai nelielus attālumus, jo var tikt bojāta ātrumkārba. Jā pārnesumu kārbā kaut kāda iemesla dēļ nav eļļa – transportlīdzekli vilkt aizliegts. Gan velkošajā, gan arī velkamajā transportlīdzeklī drīkst atrasties pasažieri.

Nepieredzējušam vadītājam labāk vilkt ar ellastīgo trosi, jo tas ļauj izvairīties no rāvieniem uzsākot braukt un manevru laikā pasargās no uzbraukšanas trosei.

Pirms uzsākt vilkšanu, abiem autobraucējiem būtu rūpīgi jāizplāno maršruts, lai pēc iespējas mazāk būtu asu pagriezienu un apstāšanos. Vadītājiem jāvienojas arī par brīdinājuma signāliem, kurus viņi viens otram var dot vilkšanas laikā. Parasti vadītājs, kuru velk, brīdina velkošās a/m vadītāju ar tālās gaismas periodisku ieslēgšanu.

Vadītājam, kurš velk, braukšana jāsāk ļoti lēni un laideni, bez straujām kustībām. Arī ar pārnesumu pārslēgšanu jābūt uzmanīgam, jo tieši brīdī, kad jūs izspiežat sajūgu, lai slēgtu nākamo pārnesumu, striķis atslābst un pēc ieslēgšanas var sekot rāviens. Lai no tā izvairītos, maksimāli ātri jāstrādā ar sajūga pedāli un pārnesumu kārbas pārslēgu. Savukārt redzot, ka būs jāapstājas, bremzēšana jāsāk ļoti savlaicīgi un laideni, lai pēdējos dažus metrus var ļoti lēni pieripot.

Vadītājam, kuru velk, jāatceras vairāki ļoti būtiski momenti. Ja velkamās automašīnas dzinējs nedarbojas, tātad nedarbojas arī stūres pastiprinātājs un bremzēšanas sistēmas hidraulika. Tātad būs jāpielieto daudz lielāks spēks stūrējot un bremzējot nekā parasti. Jāņem vērā, ka pagriezienos automobīlis var izbraukt no joslas, jo stūre strādā grūtāk nekā parasti. Aizdedzes atslēgai, vilkšanas laikā, obligāti jāatrodas slēdzenē, pagrieztai tik tālu, lai tiktu atslēgts stūres bloķētājs. Vēsā laikā, pirms vilkšanas uzsākšanas, vajadzētu nedaudz atvērt vadītāja puses logu, lai novērstu logu aizsvīšanu. Velkot  uzmanīgi jāvēro striķis, lai tas visu laiku būtu maksimāli nospriegots. Tam jāpievērš liela uzmanība pirms manevriem, jo trose var atslābt un velkamais transportlīdzeklis var uzbraukt tam virsū sakabi pāraujot.

Padoms velkošajam : nekad nevelciet autovadītāju, par kura braukšanas prasmēm neesat pārliecināts. Var tikt sabojāts jūsu transportlīdzeklis.

27.01.2020

Nedaudz par mani

Mans vārds ir Normunds Kolāts un par B kategorijas praktiskās braukšanas apmācības instruktoru strādāju kopš 2007. gada (apliecības Nr. 003114). Apmācību veicu gan krievu, gan latviešu valodās. Savs darbs ļoti patīk un to veicu ar pilnu atdevi, jo apzinos, ka tieši no mana darba rezultātiem būs atkarīgs tas, cik droši un pārliecinoši jaunais automobiļa vadītājs jutīsies satiksmē, vai neapdraudēs sevi un citus satiksmes dalībniekus.

  • Apmācu jebkuras autoskolas audzēkņus, kā arī tos, kuriem, dažādu iemeslu dēļ, autovadītāja tiesības ir anulētas, vai arī vadītāja apliecība ir iegūta, taču braukšanas iemaņas ir zudušas.
  • Apmācu kursantus, kuriem instruktors ir, bet, kuri vēlas izbraukt ar citu instruktoru, izmēģināt citu automašīnu vai, sava instruktora aizņemtības dēļ, nevar izbraukt tik daudz, cik viņi to vēlētos.
  • Veicu pārbaudes braucienus pirms valsts eksāmena, ja kursants uzskata, ka viņš brauc pietiekoši labi, taču instruktors, kādu iemeslu dēļ, viņu uz eksāmenu vēl nelaiž.

Katram kursantam cenšos atrast individuālu apmācības pieeju. Ja apmācāmā persona vēlas iegūt b kategorijas vadītāja apliecību pēc iespējas īsākā laika periodā – nodarbības tiek organizētas biežāk. Ja kursants, personīgu iemeslu dēļ (darbs, mācības), nevar tikt uz nodarbībām no rīta vai pa dienu, braukšanas apmācību iespējams organizēt arī vēlu vakarā, kā arī brīvdienās un svētku dienās. Ja redzu, ka, tuvojoties valsts eksāmenam, kursants sāk pārmērīgi uztraukties, organizēju braukšanu tieši pirms eksāmena, lai kursants atgūtu ticību saviem spēkiem, nomierinātos un psiholoģiski būtu gatavs eksāmenam. Par braukšanas apmācības kvalitāti varēsiet spriest jau pēc pirmās nodarbības. Mācību automašīnu vienmēr uzturu labā tehniskā stāvoklī, sekoju, lai salonā būtu tīrība un braukšanas apmācība būtu maksimāli patīkama. Pēc dabas esmu mierīgs, nosvērts, ar labu humora izjūtu. Cenšos nekad nepacelt balsi uz kursantu jo, ja tas ir jādara, tad tas nozīmē tikai to, ka pats kaut ko neesmu viņam iemācījis. Lielu prieku sagādā katrs kursants, kurš mana darba rezultātā, iegūst ilgi gaidīto vadītāja apliecību. Brīvajā laikā lasu grāmatas, spēlēju ģitāru, nodarbojos ar zemūdens medībām un atpūšos pie dabas.