10 Top 10 biežāk pieļautās kļūdas, kārtojot b kategorijas eksāmenu braukšanā
B kategorijas braukšanas eksāmena kārtošana ir viens no nozīmīgākajiem brīžiem katra jaunā autovadītāja dzīvē. Daudziem braukšanas eksāmenu izdodas nokārtot ar pirmo reizi, citiem diemžēl ar braukšanas eksāmena kārtošanu tik viegli nesokas. Viens no svarīgākajiem iemesliem, kādēļ ar pirmo reizi nav iegūta kārotā autovadītāja apliecība, ir pārmērīgs uztraukums pirms valsts eksāmena kārtošanas. Uztraukums ir normāla parādība un būs ikvienam, taču jācenšas, lai tas nebūtu tik liels, ka mute paliek sausa un kājas vairs nevar nospiest pedāļus. Kā otru iemeslu varētu minēt neuzmanību. Tieši neuzmanība, nevis ceļa satiksmes noteikumu nezināšana, visbiežāk noved pie negatīva braukšanas eksāmena rezultāta. Turpinājumā uzskaitīšu desmit biežāk pieļautās kļūdas, kārtojot b kategorijas braukšanas eksāmenu:
- Viena no biežāk pieļautajām kļūdām ir ceļa nedošana gājējam. Ja uz gājēju pārejām gājējs vēl tiek pamanīts, tad nereti tiek aizmirsts, ka gājējiem jādod ceļš arī nogriežoties jebkurā krustojumā pa labi vai pa kreisi. Par šādu pārkāpumu valsts eksāmens braukšanā viennozīmīgi ir beidzies.
- Nākošā biežāk pieļautā kļūda varētu būt ceļa zīmes „Dodiet ceļu” neievērošana. Kā klasisku piemēru var minēt nobraukšanu no Dienvidu tilta centra virzienā, kur vairākas reizes jādod ceļš no kreisās puses braucošiem automobiļiem. Tiek aizmirsts, ka, ja ir uzstādīta ceļa zīme „Dodiet ceļu”, tad par drošību ir jāpārliecinās ar skatienu pār plecu, nevis ar skatienu spogulī. Arī par šādu neuzmanību eksāmens būs beidzies.
- Daudziem eksāmens beidzas arī par ceļa nedošanu sabiedriskajam transportlīdzeklim, kurš uzsāk kustību no pieturvietas. Kā piemēru var minēt sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas Ziepniekkalnā. Tikko sabiedriskais transportlīdzeklis ir apstājies, jaunais autobraucējs redz, ka nav pretimbraucošā transporta un apbrauc pieturvietu, nepamanot, ka pārbrauc pāri nepārtrauktajai līnijai un, ka gājēju pāreja tiek šķērsota pa pretējo brauktuves pusi.
- Bieži pretendents apstādina auto lai veiktu kreisā vai labā pagrieziena manevru un, precīzi neizvērtējot pa galveno ceļu braucošā auto ātrumu un attālumu līdz tam, veic manevru, kā rezultātā pa galveno ceļu braucošais transportlīdzeklis samazina ātrumu vai maina braukšanas trajektoriju. Inspektors, lai novērstu bīstamu situāciju, ir spiests iejaukties auto vadībā un eksāmens ir beidzies.
- Krustojumos, nogriežoties pa labi, vairāk uzmanības tiek pievērsts no kreisās puses braucošajiem automobiļiem un pagrieziena momentā netiek pamanītas ceļa zīmes, kuras uzstādītas tajā brauktuvē, kurā iebrauc.
- Piebraucot pie dzelzceļa pārbrauktuves, kur uzstādīta ceļa zīme „Neapstājoties tālāk braukt aizliegts”, jaunais autovadītājs pārlūko sliedes un turpina braukt nepiefiksējot, ka automašīna pilnībā apturēta nebija.
- Ja pirms krustojuma uzstādīta ceļa zīme „Neapstājoties tālāk braukt aizliegts” un nav stop līnijas, kursanti bieži apstājas pie STOP zīmes aizmirstot, ka auto jāaptur tieši pie šķērsojamās brauktuves malas.
- Daudziem b kategorijas braukšanas eksāmens beidzas uzreiz, izbraucot no figūru laukuma, jo nogriežoties krustojumā pa kreisi automobilis pilnībā atrodas pretējā brauktuves pusē.
- Bieži tiek pieļauta arī tāda kļūda, ka nogriežoties pa kreisi no vienvirziena ceļa netiek ieņemts kreisais malējais stāvoklis. Centra rajonā vienvirziena ceļu ir ļoti daudz, tādēļ jābūt uzmanīgam un jācenšas ievērot to, uz kāda ceļa atrodaties.
- Gandrīz visiem kursantiem eksāmena laikā automobilis ir noslāpis. Ja tas neapdraud satiksmes drošību, to neuzskata par būtisku kļūdu, taču pēc automašīnas noslāpšanas autovadītājs parasti sāk uztraukties un šī iemesla dēļ pieļauj jau nākamās kļūdas. Jāatceras tas, ka jo bīstamāka un sarežģītāka ir situācija uz ceļa, jo uzmanīgāk ir jāstrādā ar sajūga pedāli.
Tātad, ja jaunais pretendents uz vadītāja apliecību, eksāmena laikā, ir vērīgs un uzmanīgs, nav pārlieku uztraucies, un sasprindzis , kārotā rozā, plastikāta kartīte praktiski jau ir kabatā. Lai veicas!