Blogs

10 Top 10 biežāk pieļautās kļūdas, kārtojot b kategorijas eksāmenu braukšanā

B kategorijas braukšanas eksāmena kārtošana ir viens no nozīmīgākajiem brīžiem katra jaunā autovadītāja dzīvē. Daudziem braukšanas eksāmenu izdodas nokārtot ar pirmo reizi, citiem diemžēl ar braukšanas eksāmena kārtošanu tik viegli nesokas. Viens no svarīgākajiem iemesliem, kādēļ ar pirmo reizi nav iegūta kārotā autovadītāja apliecība, ir pārmērīgs uztraukums pirms valsts eksāmena kārtošanas. Uztraukums ir normāla parādība un būs ikvienam, taču jācenšas, lai tas nebūtu tik liels, ka mute paliek sausa un kājas vairs nevar nospiest pedāļus. Kā otru iemeslu varētu minēt neuzmanību. Tieši neuzmanība, nevis ceļa satiksmes noteikumu nezināšana, visbiežāk noved pie negatīva braukšanas eksāmena rezultāta. Turpinājumā uzskaitīšu desmit biežāk pieļautās kļūdas, kārtojot b kategorijas braukšanas eksāmenu:

  1. Viena no biežāk pieļautajām kļūdām ir ceļa nedošana gājējam. Ja uz gājēju pārejām gājējs vēl tiek pamanīts, tad nereti tiek aizmirsts, ka gājējiem jādod ceļš arī nogriežoties jebkurā krustojumā pa labi vai pa kreisi. Par šādu pārkāpumu valsts eksāmens braukšanā viennozīmīgi ir beidzies.
  2. Nākošā biežāk pieļautā kļūda varētu būt ceļa zīmes „Dodiet ceļu” neievērošana. Kā klasisku piemēru var minēt nobraukšanu no Dienvidu tilta centra virzienā, kur vairākas reizes jādod ceļš no kreisās puses braucošiem automobiļiem. Tiek aizmirsts, ka, ja ir uzstādīta ceļa zīme „Dodiet ceļu”, tad par drošību ir jāpārliecinās ar skatienu pār plecu, nevis ar skatienu spogulī. Arī par šādu neuzmanību eksāmens būs beidzies.
  3. Daudziem eksāmens beidzas arī par ceļa nedošanu sabiedriskajam transportlīdzeklim, kurš uzsāk kustību no pieturvietas. Kā piemēru var minēt sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas Ziepniekkalnā. Tikko sabiedriskais transportlīdzeklis ir apstājies, jaunais autobraucējs redz, ka nav pretimbraucošā transporta un apbrauc pieturvietu, nepamanot, ka pārbrauc pāri nepārtrauktajai līnijai un, ka gājēju pāreja tiek šķērsota pa pretējo brauktuves pusi.
  4. Bieži pretendents apstādina auto lai veiktu kreisā vai labā pagrieziena manevru un, precīzi neizvērtējot pa galveno ceļu braucošā auto ātrumu un attālumu līdz tam, veic manevru, kā rezultātā pa galveno ceļu braucošais transportlīdzeklis samazina ātrumu vai maina braukšanas trajektoriju. Inspektors, lai novērstu bīstamu situāciju, ir spiests iejaukties auto vadībā un eksāmens ir beidzies.
  5. Krustojumos, nogriežoties pa labi, vairāk uzmanības tiek pievērsts no kreisās puses braucošajiem automobiļiem un pagrieziena momentā netiek pamanītas ceļa zīmes, kuras uzstādītas tajā brauktuvē, kurā iebrauc.
  6. Piebraucot pie dzelzceļa pārbrauktuves, kur uzstādīta ceļa zīme „Neapstājoties tālāk braukt aizliegts”, jaunais autovadītājs pārlūko sliedes un turpina braukt nepiefiksējot, ka automašīna pilnībā apturēta nebija.
  7. Ja pirms krustojuma uzstādīta ceļa zīme „Neapstājoties tālāk braukt aizliegts” un nav stop līnijas, kursanti bieži apstājas pie STOP zīmes aizmirstot, ka auto jāaptur tieši pie šķērsojamās brauktuves malas.
  8. Daudziem b kategorijas braukšanas eksāmens beidzas uzreiz, izbraucot no figūru laukuma, jo nogriežoties krustojumā pa kreisi automobilis pilnībā atrodas pretējā brauktuves pusē.
  9. Bieži tiek pieļauta arī tāda kļūda, ka nogriežoties pa kreisi no vienvirziena ceļa netiek ieņemts kreisais malējais stāvoklis. Centra rajonā vienvirziena ceļu ir ļoti daudz, tādēļ jābūt uzmanīgam un jācenšas ievērot to, uz kāda ceļa atrodaties.
  10. Gandrīz visiem kursantiem eksāmena laikā automobilis ir noslāpis. Ja tas neapdraud satiksmes drošību, to neuzskata par būtisku kļūdu, taču pēc automašīnas noslāpšanas autovadītājs parasti sāk uztraukties un šī iemesla dēļ pieļauj jau nākamās kļūdas. Jāatceras tas, ka jo bīstamāka un sarežģītāka ir situācija uz ceļa, jo uzmanīgāk ir jāstrādā ar sajūga pedāli.

Tātad, ja jaunais pretendents uz vadītāja apliecību, eksāmena laikā, ir vērīgs un uzmanīgs, nav pārlieku uztraucies, un sasprindzis , kārotā rozā, plastikāta kartīte praktiski jau ir kabatā. Lai veicas!

, ,
16.08.2009

liepa
liepa
01.05.2018 06:27

Loti noderigs raksts!! Lai gan no šīm kļūdām man negadās..Man cita problēma,esmu sieviete gados un ar to atmiņu grūtāk,braucot ar instruktoru izdaru vienas un tās pašas kļūdas,tik citā vietā,braucot pāri tramvaja sliedēm nepareizā trajektorijā,it kā zinu,loģiski saprotu,bet kad braucu nu nesanāk..gruti pierast Rīgā pie ātruma pa pilsētu uz 50 km,pati dzivoju aiz pilsetas un esmu cilvēks kas lieku reizi neriskē,bet man liek braukt kā visi,lai gan reizēm stipri pārsniedz atļauto,it sevišķi uz tiltiem,tātad es ar pārkāpju..

normunds
normunds
15.01.2018 10:48

Labdien Jāni! Pirmkārt atvainojos, ka rakstā esmu pieļāvis neprecizitāti. Dabiski, ka spogulī jāskatās ir vienmēr. Bet ir ļoti daudz vietas, kur nepārbaudot aklo zonu braukšana var beigties ar ceļu satiksmes negadijumu. Viena no tādām vietām ir ieliņa, kas iet paralēli Krasta ielai gar LIDO. Tur ir nenormāla aklā zona un skatiens tikai spogulī nepalīdzēs!

Jānis Pļavinskis
06.01.2018 12:08

Es jau saprotu, ka eksāmens un braukšana reālajā dzīvē diezgan atšķiras, bet nu daži punkti jau ni ir tādi, kur es domāju, ka točno nenolkitu. Pirmkārt, par 4.punktu runājot, ja, piemēram, braucot pa divu joslu galveno brauktuvi tas, kurš tur brauc nav gana empātisks un pats nepārvietojas prom, lai cilvēki var normāli izbraukt no sānielas (ar nosacījumu, ja 2.josla nav aizņemta, protams), tad neredzu problēmu izbraukt nu ne jau pavisam priekšā radot avārijas situāciju, bet vnk. izbraukt. Nav tramvajs galu galā.

2.punkts – ejiet nafig – mašīnai priekš tam ir spoguļi, lai atpakaļ paskatītos. Pieļauju, ka tieši šādas lūrēšanas atpakaļ regulāri kāds ieskrien otram pakaļā uzbraucot uz Akmens tilta no Mumusalas (vai kas tā pa ielu pie jaunās bibliotēkas)

4.punkts – sabiedriskā transporta pietura Ziepniekkalnā tātad ir ceļu būvētāju un satiksmes organizētāju laža un instruktoriem un eksaminētājiem katru reizi nobraucot tur garām būtu jāuzraksta RD Satiksmes departamentam vēstule, kurā norādīts, ka tur nepieciešams satiksmes organizēšanas uzlabojums.

Bet, ja- raksts ļoti noderīgs, palties

Anna
Anna
28.12.2015 12:00

Taisos drīzumā iet kārtot braukšanas eksāmenu. Ļoti noderīgs raksts.

Apra
Apra
16.07.2010 20:09

Pēc divām ar pus stundām sāksies eksāmens, ceru, ka spešu nomierināties un būšu pietiekami uzmanīgs. Protams, nedrīkst aizmirst par citu pieļautajām kļūdām!

lija
lija
07.07.2010 18:35

Cik vēlu es atradu Jūsu lapu! Cik daudz muļķību ir izdarīts; es domāju autoskolas izvēli, autoinstruktora neprofesionalitāti un negausīgo naudas kāšanu. Pat pēc autoskolas eksāmena teorijā nolikšanas- uz 65 jautājumiem bez kļūdām un arī CSDD teorijas eksāmena nolikšanu bez kļūdām- netieku pie braukšanas eksāmena.

Dona
Dona
11.05.2010 18:47

Mjaa, zheel, ka sho lapu neatradu agraak, bet nekas jau veel nav zaudeets. Liels paldies, ljoti interesanti un noderiigi.

koleega
koleega
05.02.2010 17:14

Šodien liku pirmo reizi, nenoliku. no 10 biežāk pieļautajām kļūdām man nebija neviena, bet kļūdu bija daudz. :D

heh
heh
16.12.2009 10:51

Man vakar bija eksāmens.
asariņa notecēja- nepalaidu sabiedrisko apdzīvotā vietā.
ielika 10 punkti- ‘’staigā laimīgs” :(
gāju no csdd raudādama. nu bāc es taču zināju, bet kādēļ tā vajdzēja notikt?

Ulrika
Ulrika
14.10.2009 10:43

Paldies, ka ieteicāt ieskatīties Jūsu mājas lapā! Ļoti vērtīgi padomi!

Nedaudz par mani

Mans vārds ir Normunds Kolāts un par B kategorijas praktiskās braukšanas apmācības instruktoru strādāju kopš 2007. gada (apliecības Nr. 003114). Apmācību veicu gan krievu, gan latviešu valodās. Savs darbs ļoti patīk un to veicu ar pilnu atdevi, jo apzinos, ka tieši no mana darba rezultātiem būs atkarīgs tas, cik droši un pārliecinoši jaunais automobiļa vadītājs jutīsies satiksmē, vai neapdraudēs sevi un citus satiksmes dalībniekus.

  • Apmācu jebkuras autoskolas audzēkņus, kā arī tos, kuriem, dažādu iemeslu dēļ, autovadītāja tiesības ir anulētas, vai arī vadītāja apliecība ir iegūta, taču braukšanas iemaņas ir zudušas.
  • Apmācu kursantus, kuriem instruktors ir, bet, kuri vēlas izbraukt ar citu instruktoru, izmēģināt citu automašīnu vai, sava instruktora aizņemtības dēļ, nevar izbraukt tik daudz, cik viņi to vēlētos.
  • Veicu pārbaudes braucienus pirms valsts eksāmena, ja kursants uzskata, ka viņš brauc pietiekoši labi, taču instruktors, kādu iemeslu dēļ, viņu uz eksāmenu vēl nelaiž.

Katram kursantam cenšos atrast individuālu apmācības pieeju. Ja apmācāmā persona vēlas iegūt b kategorijas vadītāja apliecību pēc iespējas īsākā laika periodā – nodarbības tiek organizētas biežāk. Ja kursants, personīgu iemeslu dēļ (darbs, mācības), nevar tikt uz nodarbībām no rīta vai pa dienu, braukšanas apmācību iespējams organizēt arī vēlu vakarā, kā arī brīvdienās un svētku dienās. Ja redzu, ka, tuvojoties valsts eksāmenam, kursants sāk pārmērīgi uztraukties, organizēju braukšanu tieši pirms eksāmena, lai kursants atgūtu ticību saviem spēkiem, nomierinātos un psiholoģiski būtu gatavs eksāmenam. Par braukšanas apmācības kvalitāti varēsiet spriest jau pēc pirmās nodarbības. Mācību automašīnu vienmēr uzturu labā tehniskā stāvoklī, sekoju, lai salonā būtu tīrība un braukšanas apmācība būtu maksimāli patīkama. Pēc dabas esmu mierīgs, nosvērts, ar labu humora izjūtu. Cenšos nekad nepacelt balsi uz kursantu jo, ja tas ir jādara, tad tas nozīmē tikai to, ka pats kaut ko neesmu viņam iemācījis. Lielu prieku sagādā katrs kursants, kurš mana darba rezultātā, iegūst ilgi gaidīto vadītāja apliecību. Brīvajā laikā lasu grāmatas, spēlēju ģitāru, nodarbojos ar zemūdens medībām un atpūšos pie dabas.